Реклама, назва, флакони.

 

Якщо ви читаєте жіночі та модні журнали, то реклама парфумів вам зустрічається дуже часто. Якщо реклама справляє враження, то парфум хочеться спробувати. Хоча в рекламному тексті ніяк неможливо описати запах, все-таки за рахунок стилю та фарб, за рахунок мізансцени чи жінки, яка бере в ній участь, можна передати враження від характеру парфумів. Реклама пояснить вам, експресивні це парфуми чи скромні, вишукано-витончені чи природні, чуттєві чи холодні. Зверніть увагу на назву парфумів, на колір упаковки та форму флакону. Ім’я дизайнера чи парфумерної фірми, яке стоїть за цим творінням, допоможе у пошуках. Якщо вам подобається мода, створена даним дизайнером, значить, є можливість, що вам сподобаються і його парфуми. Якщо ви високо цінуєте парфуми певної фірми, то можливо, вам сподобається і її новий витвір, тому що більшість парфумерних фірм у створенні парфумів дотримується сімейної спорідненості свого товару. Назва, реклама та флакон допоможуть вам у попередньому виборі не тільки тому, що вказують на певний запах, але й тому, що вони – також складова частина парфумів. Парфуми – це не тільки аромат, це також мрія. І всі елементи разом, з рекламою, назвою та флаконом включно, надають цій мрії форми та змісту. Знавці запахів нехай кажуть, що для них існує тільки сам аромат. Все рівно і вони, і парфумери також, не можуть не залежати від впливу на їхнє сприйняття інших елементів. Та і чому б власне, при такому багатому виборі задовольнятися парфумами, в яких вам не все до вподоби? Ви повинні пишатися флаконом на вашому туалетному столику, з задоволенням брати його до рук, і реклама повинна вам подобатися, а назва звучати музикою.

 

Нове і добре знайоме.

Якщо світ парфумів вам не зовсім далекий, то під час пошуків ви знайдете й інші додаткові мотиви: аромати, які використовуються зараз або раніше, або парфуми, які сподобалися вам у подруги, або у співробітниці, - додаткові мотиви, не байдужі і досвідченому консультанту-парфумеру. Ви самі зможете їх застосувати, користуючись порадами в наступному розділі цієї статті. Ви переконаєтеся, що нові, приємні вам парфуми, мають багато спільного з добре знайомими вам і улюбленими ароматами.

 

Опис запахів.

Чим ясніше ви висловите словами, що саме шукаєте, що саме в парфумах, які ви як раз зараз нюхаєте, подобається вам чи не подобається, - тим швидше допоможе вам порадою продавчиня. Вам, напевно, нелегко говорити про запахи, але вже цього мистецтва цілком можна навчитися. Візьміть за звичку читати опис ароматів, які трапляються в журналах, в каталогах парфумерії. А ще краще: як тільки трапиться нагода, понюхайте описані там парфуми і порівняйте ваше сприйняття запаху з описом. Дуже скоро вам стане легше описати словами ваші враження і побажання. Тут я маю на увазі, в першу чергу описи, в яких йдеться про характер парфумів, а не про їх компоненти. Останні читати легко, та тільки допомагають вони мало, тому що навряд чи можна по ним зробити висновок про аромат у цілому. У всякому разі, не падайте духом, якщо запах багатьох названих в цих описах компонентів вам зовсім незнайомий і якщо деякі відомі ноти, вам дуже добре знайомі, ви не дізнаєтеся потім в парфумах. "Водного запаху" окремі компоненти в суміші - це мистецтво, навіть парфумери навчаються йому за довгі роки напруженої роботи. Але ви ж не збираєтеся стати парфумером, ви тільки хочете розібратися у відчуттях, які породжують у вас ті чи інші парфуми, причому до такої міри, щоб вміти висловити їх словами. Цей навик виявиться доречним не тільки для розмови з продавчинею: парфуми будуть давати вам більше задоволення. Так, знавець музики, не просто емоційно віддається їй, ні, йому відомо і те, до чого потрібно прислухатися, - і насолода його глибше. Так, знавець хороших вин смакує тонкощі букету, про які простий випивака не має і поняття.

 

Консультації.

Досвідчений і уважний консультант із парфумів, може вам дуже допомогти у пошуках. Він зафіксує для себе стиль вашого одягу і косметики, розпитає про попередній досвід щодо парфумів та допоможе описати ваші побажання. А потім, на основі відомостей про наявність парфумів, запропонує вам щось для проби. Однак такі досвідчені консультанти - велика рідкість. Цілком може бути, що там, де ви купуєте парфуми, зовсім немає консультації. На щастя, ви можете звернутися за порадою до журналів або книг. Журнали не тільки публікують інформацію про нові парфуми, вони іноді дають класифікацію жіночих типів з рекомендаціями різних "ароматичних сімейств" для різних жінок: "Ви спортивний тип? Тоді вам потрібні парфуми X або Y ... Свіжі запахи з цитрусової нотою підходять найбільше жінкам-екстравертам ... "- і так далі. А для визначення вашого жіночого типу, тут же друкують просту анкету і тести. Такі розваги приносять задоволення і цілком можуть надихнути вас придивитися до тих чи інших парфумів під час найближчого візиту в парфумерний магазин; тільки не приймайте всерйоз ні самі тести, ні рекомендації. У вашому житті ви виконуєте занадто багато ролей, а як особистість ви занадто суперечливі, щоб увійти в межі елементарної класифікації. А крім того: вибір правильного аромату залежить не від вашого "типу", а від абсолютно індивідуальних вимог, які ви пред'являєте парфумам, від хімічного складу шкіри, а перш за все - від особистого смаку. Примітивний тест не може врахувати все це. Консультант із парфумів теж цього не може, як би він не володів досвідом Намагайтеся отримати консультацію при першій-ліпшій можливості, але рекомендації сприймайте виключно як пораду спробувати ті чи інші парфуми. Ніколи не використовуйте парфуми, довірившись одній тільки консультації! Єдиний спосіб перевірити, яким впливом володіють духи на вашій шкірі, - це проба. А єдина людина, яка може сказати, як ви себе почуваєте з цими парфумами (мова ж про це!) - ви самі.

 

Ваші парфуми: повна симпатія до вашої шкіри. Якщо ви почуваєте себе добре, скориставшись певними парфумами, то продовжуйте користуватися ними, а консультант, ця книга і всі журнали нехай говорять, що хочуть! А якщо не добре - продовжуйте пошуки.

 

Модні тенденції та вибір парфумів. Вибираючи для себе парфуми, до модних тенденцій ви можете ставитися як завгодно: можна вибрати парфуми, які повністю їм відповідають або навіть їх випереджають, можна вирішити на користь парфумів, що стоять осторонь від мінливих смаків, або навіть таких, які явно не відповідають моді сьогоднішнього дня. Або можна, зовсім не звертаючи уваги на сучасні течії, користуватися парфумами, які вам більше подобаються. Від початку до кінця вибір за вами. У пошуках модного аромату слушну пораду дасть вам продавчиня в парфумерії, на цьому шляху вам допоможуть жіночі та модні журнали. Але коли ви шукаєте лідера всіх тенденцій – парфуми, які вже випередили на крок все інше, треба вирушати в метрополії міжнародної моди, тобто до Нью-Йорку і Лос-Анджелесу, до Парижу, Лондону чи Мілану. Якщо ж їздити за кордон ви не любите, то просто підіть у найближчий парфумерний магазин, або великий універмаг, де новинки з'являються перш за все, поговоріть з досвідченою продавчинею і послухайте поради стосовно парфумів, які щойно тут з’явилися і тих, що ось-ось надійдуть у продаж . Зрозуміло, не всякі нові парфуми - той самий лідер. Багато новинок повністю відповідають пануючій на даний момент тенденції, інші представляють сучасну класику, а треті просто не мають успіху і швидко зникають із прилавків. Парфуми, які й справді представляють новий напрямок, рідкісні. Але саме ця обставина і робить ваші пошуки захоплюючим заняттям. Якщо ви не маєте наміру йти в ногу з часом, але при цьому побоюєтеся ризику вибрати абсолютно застарілі парфуми, то користуйтеся загальновизнаними або зовсім новими, але класичними парфумами. Вони у всіх випадках життя свідчать про добрий смак. Навіть якщо ви купуєте парфуми для жінки, смаки якої вам абсолютно невідомі, найнадійніше - вибрати класику. "Карта парфумів" допоможе вам у підборі. А якщо ви така індивідуалістка, що не визнаєте ні моди, ні класики? Тоді підіть в парфумерію, де асортимент парфумів на рідкість багатий, і знайдіть серед них такі, які представлені лише кількома флакончиками, та ще, може бути, заховані в який-небудь кут. Ви виявите, що багато із цих парфумів відрізняються свавіллям акцентів, які не мають нічого спільного з актуальною модою. І якщо серед них знайдеться милий вам аромат - сердечні вітання! Значить, ви відшукали саме ті парфуми, що абсолютно індивідуально відображають ваш особистий смак. А може, ви належите до рідкісних нині жінок, які сприймають ті чи інші парфуми як особисто свій аромат і зберігають їм вірність роками, а то й десятиліттями? Тоді може трапитися, що ця вірність вимагає значних зусиль, адже з роками деякі парфуми все важче і важче знайти. Можливо, вам доведеться з сумом переконатися в тому, що ваших улюблених парфумів вже зовсім не існує, або що вони абсолютно змінилися. Нічого вам не залишиться, як з важким серцем відправитися на пошуки нового коханого аромату. І ось тут, нарівні з консультантом в парфумерії, вам допоможе "карта парфумів". Яке б не було ваше ставлення до модних тенденцій, пошуки нових парфумів, які б повністю втілили ваші мрії, перетворяться в радісну пригоду.

 

Парфуми і хімічний склад вашої шкіри. Двох однакових людей не буває - говорить прописна істина. Менш відомий той факт, що своєрідність кожної людини виражається, зокрема, хімічним складом шкірного покриву. Якщо уважно розглянути поверхню шкіри, видно, що вона являє собою дуже складний малюнок. У неї входять клітини верхнього, так званого рогового шару і з'єднує їх субстанції. Клітини вкриті тонким жировим шаром, де містяться також сліди поту. Крім того, абсолютно на всій поверхні шкіри є безліч мікроорганізмів. Шкіра - це жива тканина, і в ній відбуваються найрізноманітніші процеси. Клітини формуються в глибинних шарах і рухаються до поверхні, де врешті-решт відмирають. Водяна пара теж піднімається з глибини на поверхню, а далі в повітря, яке оточує шкіру. Найрізноманітніші залози постійно виробляють шкірний жир і піт, а в мікроорганізмах зовнішнього покриву відбувається активний обмін речовин. Всі ці функції знаходять вираження в температурі, кислотному складі, вмісті води і незліченних інших властивостях шкіри. Названі структури і процеси не подібні не тільки у різних людей, але і на різних ділянках шкіри однієї і тієї ж людини. Особливо чітко це видно на вкритих волоссям і чистих її частинах. Крім того, у кожної людини і на кожній ділянці тіла відбуваються зміни, які залежать від часу дня, стану здоров'я і нервової організації, від частоти миття і використовуваних при цьому засобів, а також і від навколишнього середовища. Покрита одягом чи ні? Які температура, вологість повітря, швидкість вітру, сонячна радіація? Таким чином, зовнішній покрив людини не є однакової структурою, однаковою у всіх людей, а має індивідуальні відмінності і схильність до всіляких змін. І все, що відбувається на поверхні шкіри, природно, неминуче впливає на запах нанесених на неї парфумів. Почасти це пов'язано з процесом випаровування. Запах будь-якої речовини, також і парфумів, відчувається тільки тоді, коли його молекули потрапляють в ніс і вступають у взаємодію з органами нюху. Це означає, що ваші парфуми можна вловити лише остільки, оскільки вони випаровуються з поверхні шкіри. Якщо вони випаровуються швидко, то запах буде сильним, але недовговічним. Парфумери говорять: парфуму бракує стійкості. Якщо повільно, то значить, запах розкривається невірно, тому що занадто мало молекул піднімається в повітря і потрапляє в ніс. А ось швидкість випаровування залежить, з одного боку, від самих парфумів, а з іншого - знову-таки від структури шкіри і від відбуваються в її тканини процесів: від складу протеїну і жирового шару, від інтенсивності випаровування і температури шкіри, знову-таки від волосяного покриву - причому, це тільки найважливіші фактори. Все це ускладнюється ще й тим, що парфуми складаються з безлічі різних субстанцій, які і ведуть себе по-різному на поверхні шкіри. Саме з цієї причини одні й ті ж парфуми не тільки тримаються в однієї жінки краще, ніж в іншої, але у кожної набувають дещо інший характер запаху. На поверхні шкіри постійно відбуваються різні хімічні процеси. Вміщені там речовини видозмінюються і розщеплюються. Почасти це відбувається за рахунок кислотного складу, частково - за рахунок контакту з повітрям, але перш за все, за рахунок мікроорганізмів шкіри та їх ферментів. Подібним чином розщеплюються і ароматичні речовини, і тоді змінюється їх запах. Оскільки хімічні процеси на поверхні шкіри різних людей і на різних її ділянках не подібні, вони впливають на індивідуальні відмінності в розповсюджуються у запахах. Тепер ви, напевно, поставите собі питання: якщо дійсно стільки факторів змінює запах нанесених на шкіру парфумів, та до того ж у всіх людей ці фактори свої, то як взагалі можна впізнати парфуми, коли ними скористалися різні жінки? Але не треба думати, що індивідуальні відмінності, про які йде мова, настільки вже могутні. Так, вони існують, але впливові не настільки, щоб парфуми у різних людей абсолютно по-різному пахли, хоча чим більше проходить часу з моменту використання, тим виразніше проступає відмінність. Одні парфуми здаються у вашій подруги свіжішими, ніж у вас, та й тримаються краще, зате інші - навпаки. А ті, які саме вам особливо підходять, в поєднанні з вашою шкірою теж виявляться особливо вдало. Раніше вважали, що деякі парфуми підходять, перш за все, темноволосим жінкам, інші - блондинкам, а треті - рудим. Сьогодні ця думка заперечується. Але між кольором волосся і властивостями шкіри є зв'язок: у брюнеток, наприклад, частіше буває жирна, а у світло-рудих - тонка і суха шкіра. Опитування неодноразово показували, що у багатьох людей важкі, "орієнтальні" духи інтуїтивно асоціюються з брюнетками, а легкі - з блондинками. Але зовсім не треба вважати це непорушним законом.

 

Алергія.

Є ще одна проблема, про яку слід згадати в зв'язку з хімічним складом шкіри: алергія. Справжня алергія виражається зазвичай в почервонінні шкіри, що супроводжується сильним свербінням. Якщо ці симптоми з'являються у вас при пробі нових парфумів, не користуйтеся ними ніколи! Виключіть всю продукцію цієї ароматичної серії - припустимо, гель для душу або лосьйон для тіла. Зазвичай такі ускладнення швидко проходять самі, але якщо ні - треба звернутися до лікаря-дерматолога. Дуже рідко буває, що алергічні симптоми виникають при використанні парфумів, з якими раніше не було ніяких проблем. Таке може статися з різних причин, і найчастіше їх важко розпізнати. У всякому разі, від таких парфумів треба відмовитися. На щастя, алергія на парфуми - явище рідкісне. Але і це не випадково: справа в тому, що в парфумерній промисловості є дані про ароматичні речовини, схильні викликати алергію, і вони просто не використовуються. Для більшої надійності, при цій галузі промисловості існують цілі дослідні інститути, які займаються проблемами безпеки ароматичних речовин для здоров'я. Але оскільки алергія - глибоко індивідуальне явище, її ніколи не можна виключити повністю. Деякі жінки кажуть, що у них алергія на певні парфуми або взагалі на будь-які парфуми: тільки ними скористаються, починає боліти голова. Але з точки зору медицини, це не алергія. Швидше за все, причини такої реакції здебільшого психологічні: вони не сприймають парфуми, скориставшись, погано себе почувають. Іноді жінці не заважає, якщо поруч пахне хтось інший, але у самій від цього голова точно б заболіла. У такому випадку, як і зі справжньою алергією, рецепт один: парфумами не користуватися! Уникайте будь-яких парфумів, які з будь-якої було причини доставляють вам незадоволення. Дехто каже, що не треба користуватися парфумами на сонці. Свого часу таке застереження виявлялося не зайвим, тому що під сонячними променями певні компоненти парфумів приводили до появи темних цяток на шкірі. Але ці компоненти впізнали вже багато років тому, і жоден пристойний виробник парфумів сьогодні їх не застосовує. Тому всіма фірмовими парфумами можна користуватися і влітку теж. Втім, я вам не раджу користуватися парфумами, вирушаючи засмагати на пляж або займатися спортом на сонці, тому що інтенсивне сонячне опромінення і без того велике навантаження для вашої шкіри. Ароматичні добавки у всіх якісних сонцезахисних засобах, зрозуміло, проходять спеціальну перевірку. Хотілося б застерегти вас і від виготовлення саморобних парфумів із куплених в косметичному магазині або в аптеці масел і екстрактів. Ці інгредієнти розроблені для інших цілей; виробники справжніх парфумів вживають заходи безпеки і враховують обмеження, про які ви знати не можете.

 

Парфуми і запах вашої шкіри. Відмінностями в хімічному складі шкіри обумовлені і відмінності в її природному запаху. Всім нам знайомий характерний запах різних частин тіла - ступнів ніг, шкіри голови, пахв - і не тільки тоді, коли цей "аромат" при нестачі чистоти стає нав'язливим і неприємним, але і у чистого, доглянутого тіла. Так само, як не може бути однакового хімічного складу шкіри у різних людей, не буває у них і однакового запаху. Оскільки запах тіла утворюється в основному за рахунок взаємодії мікроорганізмів і речовин на поверхні шкіри, індивідуальні особливості розселення мікроорганізмів відіграють тут вирішальну роль. Чимало написано різних історій про людей, сліпих і зрячих, які впізнавали своїх друзів і родичів по запаху, про прачок, які могли сортувати білизну за запахом власників. До недавнього часу це здавалося дуже цікавим, але бездоказовим. Але ось недавно психологи в багатьох країнах провели досліди, які засвідчили з науковою точністю, що людину дійсно можна впізнати за запахом. Абсолютно звичайні люди без всякого "тренованого нюху" з купи сорочок вибирали по запаху ті, які носили вони самі або їхні партнери, партнерки. Правда, далеко не безпомилково, але все-таки зі статистичною закономірністю. Діти у віці від двох до восьми років можуть знайти свою матір і інших дітей з сім'ї по запаху одягу. Навіть новонароджені відрізняють груди своєї матері по запаху і відмовляються від чужих. Примітно, що ми володіємо цією здатністю, зовсім не маючи в звичайному житті звички сприймати інших людей шляхом нюху. Вирази типу "я його на дух не переношу" або "щоб твого духу тут не було" виникли ще в ті часи, коли вимоги гігієни не були настільки категоричними і запах людини сприймався більш чітко. Однак результати психологічних досліджень показують, що і сьогодні ми реагуємо на запах тіла сильніше, ніж нам здається. Здебільшого парфуми містять ароматичні речовини, споріднені із запахом людського тіла. Таких речовин чимало, але в різних парфумах вони містяться в різному обсязі. Отже, парфуми набувають свою специфіку також і за рахунок різниці інгредієнтів, що нагадують про запахи людського тіла. Так ось, якщо і людям, і парфумам притаманні найрізноманітніші відтінки тілесного запаху, то і в цьому сенсі певні парфуми можуть підходити певній людині більш-менш. Ми не усвідомлюємо цієї гармонії або дисгармонії, ми не можемо її пояснити, але я вважаю, вона відіграє важливу роль в тому інтуїтивному почутті, яке пробуджують в нас багато, хоча і далеко не всі парфуми: ось ці - мені підходять, я відчуваю себе добре . Скористашись парфумами, які вам не підходять через нез'ясовно чужі "тілесні" компоненти, ви не будете себе добре відчувати.

 

Уміння нюхати.

Найчастіше люди проводять пробу парфумів в тому самому місці, яке найменше для цього підходить: в парфумерному магазині. А насправді, щоб оцінити парфуми, потрібно створити особливі умови, їх всього чотири: спокійна обстановка, ніяких запахів в навколишній атмосфері, розслаблена психіка, час у достатку. У суєті купівельної гарячки, в напоєному ароматами повітрі парфумерного магазину, жодна з цих вимог виконаною бути не може. Якщо ви зацікавилися якимись парфумами, візьміть їх на пробу до себе додому. Перевірте їх у будинку, ввечері, коли все заспокоїлося, а ви самі розслабилися. А якщо ви неодмінно хочете купити парфуми відразу, то знайдіть містечко, де тихіше, випийте чашку кави і поспостерігайте за запахом вашої шкіри, а вже потім приймайте рішення. Купівля парфумів - справа важлива, і не тільки через витрати, а через те, що парфуми будуть на довгі дні і тижні визначати вашу індивідуальну ауру і атмосферу, в якій ви живете. Ну а перед тим, як ви підете вибирати парфуми, кілька порад, які, може бути, і здадуться нехитрими і без того зрозумілими, - але все ж вони корисні.

 

Поради для правильного вибору. Переконайтеся в тому, що ви знаєте, до чого принюхується! Якщо ви пробуєте різні парфуми одночасно, помітьте, які парфуми на яку ділянку шкіри ви завдали; тоді потім ви зможете уникнути непорозумінь. Зверніть увагу і на те, який тип парфумерного виробу ви випробували: Extrait (екстракт), Eau de Parfum (парфумована вода) або Eau de Toilette (туалетна вода)? Різні типи відрізняються по інтенсивності і стійкості, а іноді і за характером запаху. Звертайте увагу не тільки на назву парфумерної фірми (Шанель, Жиль Сандер і т. Д.), а на назву і номер самих парфумів. Якраз в останні роки деякі фірми прийшли до того, щоб інформацію про відмінності своїх парфумів (наприклад, I, II або III, або спеціальну назву ароматичної ноти) дуже непримітно друкувати на тестері або на упаковці; в деяких випадках ідентичність парфумів можна зрозуміти тільки за кольором цієї упаковки. І якщо не бути гранично уважним, то дуже легко заплутатися! До того як нанести крапельку парфумів на шкіру, переконайтеся в тому, що це місце нічим іншим не пахне - ні вашими парфумами, ні милом, ні кремом. Адже ви ж хочете оцінити новий запах, а аж ніяк не гримучу суміш. Не шкодуйте часу. Ви знаєте, що треба почекати, поки вивітриться спирт, але цього мало. Парфуми на шкірі змінюються, і запах, який спочатку здається чудовим, може пізніше дати ноту, яка вам завадить, чи навпаки. До того ж пам'ятаєте, ви хотіли оцінити стійкість парфумів. Будьте обережні при визначенні стійкості! Як вам відомо, ніс людини швидко втомлюється. Коли у вас створюється враження, що аромат занадто скоро вивітрюється, це може бути пов'язано з втомою. Тому вдихайте запах швидко і давайте вашому носу трошки відпочити. В першу чергу намагайтеся все робити дуже уважно. Закрийте очі, відженіть усі сторонні думки, зверніться всією душею до запаху і з неквапливою концентрацією сліпого, який обмацує скульптуру, запитайте себе: Яким мені видається цей запах? Про що він мені нагадує? Він теплий або холодний, легкий чи важкий, знайомий або незвичайний, ніжний або різкий, віддає кольорами або пудрою? У вищому суспільстві стародавньої Японії любили церемоніальну гру "кодо". Суть її в тому, що по тліючій паличці потрібно було визначити сорт деревини. Завдання нелегке, адже палички робили з десятків сортів дерев. При цьому не говорили "нюхати", говорили "прислухатися до запаху". Говорили: "Монк", причому "мон" означає прислухатися, а "до" - запах. Японські парфумери трактують, що слово "мон" в даному контексті підкреслює: не пасивно "слухати" запах, а активно прислухатися, уважно займатися ним. Здатність звертатися до запаху усіма думками і почуттями - суттєва передумова для роботи парфумера. Трохи терпіння і зацікавленості - і ви теж зможете розвинути в собі цю здатність. Це - найважливіший крок на шляху до мистецтва розбиратися в запахах. Якщо ви саме так, любовно вслухаючись, освоїлися з якимось ароматом, то можете не сумніватися, що цей запах приємний і підходить особисто вам. Чи потрібно відразу відкидати аромат, якщо він в першу ж мить вам не сподобався? По різному. Якщо ви в ньому не впевнені, тому що він занадто незвичайний, то треба дати і йому і собі ще один шанс. Едмонд Руднічка, найбільший парфумер, творець Femme, Diorissimo і Eau Sauvage, сказав якось, що великі парфуми орієнтуються по тому майже фізичному шоку, що відчуваєш при першій зустрічі з ними. Я сам не раз випробував цей шок, зокрема - від парфумів Руднічкі, і ось вам моя порада: не лякайтеся потрясіння від зустрічі з радикально новим ароматом! Дайте йому шанс влягтися, заспокоїтися - і, цілком можливо, ці парфуми стануть вашими улюбленими! Якщо ж ви відчуєте в парфумах щось, що дійсно вам заважає, таке, що ви зможете описати, - наприклад, металеву ноту, або нагадування про страву, або про неприємну вам людину, якщо навіть просто вам не по собі при вдиханні запаху, - тоді приберіть парфуми, і не користуйтеся ними. Тому що такі подразники, якщо спочатку і здаються слабкими, то все одно - чим довше ви користуєтеся парфумами, тим більше вони будуть псувати вам задоволення. На щастя є так багато інших парфумів ... І тим самим ми знову потрапляємо в парфумерний магазин. На жаль, не до всіх парфумів є пробні упаковки, які можна взяти з собою. Якщо це відноситься, на жаль, і до парфумів, які вас зацікавили, то, може бути, знайдуться напарфумовані листочки, які потрібно злегка потерти, або спеціальні картки з крапелькою парфумів, яку ви можете використовувати для проби на шкірі. У крайньому випадку, можете попросити, щоб на вас бризнули парфумами, а потім вже подихати ними в спокійній обстановці, коли прийдете додому. Але повторю ще раз: запам'ятовуйте, які парфуми на яке місце потрапили. Ви можете прихопити з собою листочок-зразок, серветку або пір'їнку, на які крапнули парфумами. Звичайно, вони тоді виявляють себе не так, як на вашій шкірі, але все-таки і листочок допоможе вам скласти враження. Назву парфумів на ньому не надруковано, так що попросіть продавця підписати його, щоб ви і потім змогли дізнатися, що ви, власне, нюхаєте. Тільки кладіть не більш одного листочка в конверт або в сумку, а то вийде повна мішанина. Ніколи не робіть більше двох-трьох проб "в один захід"! Так, звичайно, якщо уявити собі всі можливості вашого вибору, то ця рада, напевно, звучить дивно. Вибираючи потрібний колір з десятків видів губної помади, вам не прийде в голову обмежити себе двома або трьома пробами. Просто ніс - це не те, що очі, і він не може за короткий проміжок часу освоїти навіть кілька запахів. А парфуми - це не те, що губна помада, і про них не можна судити по першому враженню.